Anotace
„Komplexní vývojové trauma u dítěte vzniká na základě dlouhodobého vystavení traumatizujícím situacím. Traumatizujícími událostmi jsou zejména zanedbávání, týrání nebo zneužívání ze strany svých nejbližších, odmítnutí nebo opuštění biologickou rodinou. Děti z náhradní rodinné péče, u kterých se velmi často s komplexním vývojovým traumatem setkáváme, potřebují poněkud jiný přístup a velkou dávku pochopení ze strany školy i náhradní rodiny,“ říká Mgr. Jana Divoká.
Cíle setkání:
- seznámit účastníky se specifiky dětí z náhradní rodinné péče (pěstounské, poručnické, adoptivní), resp. s problematikou dětí s komplexním vývojovým traumatem (CAN)
- představit teorie vztahové vazby (attachmentu) a ukázat možnosti práce s dětmi (nejen z náhradní rodinné péče) s poruchami vztahové vazby ve škole
- sdílet příklady dobré praxe
Obsah setkání:
- pojem komplexní vývojové trauma (CAN) – definice, projevy
- teorie vztahové vazby (attachmentu) – typy vztahové vazby a projevy poruch vztahové vazby u dětí s CAN nejen ve škole
- specifika výchovy a vzdělávání dětí s CAN
- konkrétní kazuistiky – sdílení příběhů z pedagogické a psychoterapeutické praxe
Setkání je ZDARMA
Komu je setkání určeno:
- pedagogům MŠ, ZŠ na 1. i 2. stupni a SŠ
- speciálním pedagogům a školním psychologům, výchovným poradcům a metodikům prevence
- ředitelům škol
Lektorka:
Mgr. Jana Divoká – psychoterapeutka, pedagožka se zkušenostmi s prací s dětmi z náhradní rodinné péče v rámci doprovázející organizace Rozum a Cit, z. s., ale i ze soukromé psychoterapeutické praxe
Klíčová slova: náhradní rodinná péče, komplexní vývojové trauma, CAN, teorie vztahové vazby, kazuistika