Anotace
„Integrace dítěte s PAS ve třídě je zásadní pro jeho celkový vývoj a socializaci. Proto by práce s třídním kolektivem měla být základem prevence šikany a podpory začlenění těchto žáků,“ říká Mgr. Lenka Bittmannová.
Cíle setkání:
- seznámit pedagogy MŠ, ZŠ a SŠ se základními technikami práce se spolužáky dětí, žáků a studentů s poruchou autistického spektra
- podpořit pedagogy v práci s dětmi s PAS ve výuce i mimo ni
- vysvětlit specifika chování žáků s PAS
- seznámit účastníky s možnostmi podpory zapojení těchto žáků do kolektivu
- sdílet příklady dobré praxe
Obsah setkání:
- odlišnosti a specifika v chování a komunikaci dětí, žáků a studentů s PAS
- možnosti rozvoje emočních, komunikačních a sociálních dovedností těchto žáků ve škole
- techniky práce s kolektivem spolužáků jako prevence šikany a podpora zapojení žáka s PAS do kolektivu; vysvětlení výjimek, výhod, podpůrných opatření
- spolupráce s rodiči žáka s PAS a rodiči spolužáků
Setkání je ZDARMA
Komu je setkání určeno:
- pedagogům MŠ, ZŠ na 1. i 2. stupni a SŠ
- speciálním pedagogům a školním psychologům, výchovným poradcům a metodikům prevence
- ředitelům škol
Lektorka:
Mgr. Lenka Bittmannová – působí ve Speciálně pedagogickém centru při Národním ústavu pro autismus (NAUTIS) a mimo jiné se věnuje různým typům besed.
Klíčová slova: PAS, porucha autistického spektra, specifika chování, příklady dobré praxe, specifika komunikace